Kup w przeciągu:

16

[19.12,20.12,24.12,25.12,26.12,27.12]

a zamówienie wyślemy jeszcze dzisiaj

Dzisiaj nie wysyłamy.

Dzisiaj już nie wysyłamy. Paczka zostanie wysłana jutro.

Blog
Reebok - w pogoni za innowacją
Reebok - w pogoni za innowacją

Reebok to marka, która jest znana nie od dziś. Słynie z produkcji wysokiej jakości odzieży oraz obuwia. Warto wiedzieć jak z małej firmy powstała marka, którą znają ludzie na całym świecie. Stało się to za sprawą pewnej rodziny z Wielkiej Brytanii. Jak to się stało, że Reebok jest wymieniany z nazwy obok takich gigantów jak Nike czy Adidas?

Początki firmy rodzinnej

William Foster był biegaczem, który swoją pasję sportową chciał ugruntować założeniem w 1895 r. firmy. Pomógł mu w tym jego ojciec Joseph B. Foster, nazwali ją wówczas J.W. Foster and Sons Limited. Do działalności dołączyli w późniejszym czasie synowie Fostera, a nazwa firmy została zmieniona na J.W Foster & Sons. Od początku istnienia skupiali się na obuwiu sportowym. Po eksperymentach z różnymi projektami Foster opracował coś, co stało się znane jako „Foster's Running Pumps”. Zaprojektowane dla biegaczy i sportowców, te skórzane buty do biegania miały kolce na podeszwie, dzięki czemu doskonale trzymały się podłoża i poprawiały wydajność biegu.

Innowacja i zmiany

Wymyślenie tej technologii po raz pierwszy mogło zasłynąć w 1924 r. na letnich igrzyskach olimpijskich w Paryżu. A to wszystko dzięki biegaczowi Haroldowi Abrahamsowi, który zdobył złoty medal na dystansie 100 m. w butach J.W Foster & Sons. W latach trzydziestych XX wieku "pompy" J.W Foster & Sons były nadal bardzo popularne w Wielkiej Brytanii. Stopniowo były używane przez topowych sportowców na całym świecie. Firma pod tą nazwą przetrwała pół wieku, a kolejną zmianę zawdzięczamy wnukom Williama Fostera. Wymyślili nową nazwę od „Rhebok”, która była typem afrykańskiej antylopy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wnuki fostera najpierw założyli konkurencyjną firmę Merkury, którą później połączyli w spójną rodzinną firmę.

Podbój globalnego rynku

Z roku na rok Reebok zwiększał swoją penetrację na nowych rynkach i rozpoczął sprzedaż swoich produktów w ponad 28 krajach na całym świecie. Rozwój marki gwałtownie przyspieszyła, gdy produkty trafiły do USA w 1979 roku! Chociaż Reebok słynie z produkcji butów, w latach 80-tych zaczęli wprowadzać szerszą gamę produktów obejmującą akcesoria i odzież sportową. Przez lata opracowywane wysokiej jakości produkty odzieżowe, takie jak bluzy dresowe i utrzymywały wysoki standard projektów aż do dnia dzisiejszego.

Sukcesy małe i duże

W 1982 r. Reebok wypuszcza na rynek linię butów Newport Classic (NPC). Dzięki wygodnemu, klasycznemu wyglądowi i wysokiej jakości materiałom buty NPC stały się jednymi z najpopularniejszych butów wszechczasów. W 1983 r. po raz pierwszy wypuszczono kultowy już but, Reebok Classic Leather. Pierwotnie wykonane jako buty do biegania, buty Classic były pierwszymi butami Reebok, w których postawiono na "casual look over sport". W 1997 r. Reebok wprowadza na rynek nowy system amortyzacji znany jako DMX, nową technologię, w której powietrze przepływa przez but przez połączone poduszki, aby poprawić wydajność biegania. Znaczące w rozwoju firmy było podpisanie 10-letniej umowy licencyjnej z ligą NFL. Dzięki temu firmie umożliwiono produkcję i sprzedaż licencjonowanych towarów NFL oraz dostarczanie drużynom NFL obuwia i strojów. Rok później podpisuje kolejną umowę tym razem z ligą NBA! Umowa przewidywała, że Reebok dostarczy stroje dla 29 drużyn NBA i 16 drużyn WNBA, a także pozwoli im sprzedawać publicznie oficjalne zestawy replik i odzież ligową.

Przejęcie firmy przez Giganta

Adidas, gigant odzieży sportowej, przejmuje firmę Reebok jako spółkę zależną. Chociaż obie marki zachowały odrębne nazwy, posunięcie to oznaczało połączenie dwóch największych światowych firm odzieżowych. Transakcja przejęcia firmy Reebok została zawarta za około 3,5 miliarda dolarów. Z roku na rok rozwój firmy był coraz większy, powstawały kolejne innowacje i modele butów. W 2014 r. Reebok decyduje się na rebranding i zmianę swojego logo. Ich logo wektorowe zostało zastąpione nowym i nowoczesnym logo delta. Przez lata kojarzono symbol delty jako symbol transformacji i zmiany. Nowe kontrakty, nowe serie obuwia, oraz różne kampanie marketingowe przyczyniły się do sukcesu tej marki. Dlatego wymieniamy jednym tchem Reebok obok takich firm jak Nike, Adidas czy Puma.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium