Kup w przeciągu:

16

[19.12,20.12,24.12,25.12,26.12,27.12]

a zamówienie wyślemy jeszcze dzisiaj

Dzisiaj nie wysyłamy.

Dzisiaj już nie wysyłamy. Paczka zostanie wysłana jutro.

Blog
Dlaczego polskiej marce 4f się udało?
Dlaczego polskiej marce 4f się udało?

Studenckie pomysły

Może najpierw warto napisać jak to się zaczęło. Założycielem marki jest Igor Klaja, który studiował niegdyś na Wyższej Szkole Handlowej w Krakowie. Zatrudnił się w jednym ze sklepów sportowych, analizując przy tym trendy sprzedażowe oraz, procesy produkcyjne. Wtedy zakiełkował pomysł na biznes. W czasach studenckich często brakuje kapitału, z pomocą przyszedł syn właściciela sklepu, z którym zawarł układ. Igor Klaja był odpowiedzialny za sprzedaż, a on zajął się produkcją.

Nauka nie poszła w las

Sam przyznał, że jego pomysł na założenie firmy nie był w gruncie rzeczy innowacyjny, jednak potrafił dostrzec pewne mechanizmy i prawidłowości, które pozwoliły mu spróbować swoich sił. Uczył się sztuki biznesu. Od planowania, zarządzania po procesy logistyczne i sprzedaż. Początki były trudne. Sklepy często odmawiały, mówiąc „może innym razem, "zastanowimy się" itp., ale się nie poddawał, cały czas będąc przekonanym o jakości swoich produktów. Często determinacja i wytrwałość są kluczowe w przetrwaniu pierwszej fazy prowadzenia biznesu mówi Igor Klaja.

Marka Outhron dla supermarketów

Supermarkety skupiają się na niskobudżetowych towarach i tak narodził się pomysł na markę Outhorn dedykowaną supermarketach. Pierwsze kontrakty zostały podpisane z  Selgrosem, Tesco i Auchan. To jednak było dobre na tamten okres. Śledząc rynki zachodnie, zauważył, że ludzie przestają kupować w supermarketom. Supermarkety zwiększały presję cenową, chcąc jak najwięcej towaru w jak najniższych cenach. To zmusiło do refleksji i zmiany strategii firmy. Wtedy powstał Brand 4F, dedykowany wymagającym klientom. Kolekcje trafiały do sklepów specjalistycznych.

Zmiana strategii

4f musiało przemyśleć wiele procesów, które towarzyszą rozwojowi firmy. Brand, aby utrzymać się na rynku, musi podążać za trendami. Firmy odzieżowe powinny mieć towar sezonowy, aby sprzedaż była równomierna w każdym miesiącu. Tak też zrobiło 4f. Zatrudniło sztab wykwalifikowanych osób, aby stworzyć dobrej jakości towar lifestylowy oraz dla różnych dyscyplin sportu. Sukcesem 4f jest niewątpliwie, ubieranie kadry olimpijskiej oraz stworzenie 4f Creative Team, działu odpowiedzialnego za realizację autorskich projektów projektantów.

Trudne momenty i szczęśliwe zakończenie

Nie obyło się jednak bez wpadek. Firma zdecydowała się na produkty wspierające mistrzostwami świata w piłce nożnej w 2002 r. Niestety kiepski start Polaków przyczynił się do fali zwrotów. Firma kolejne 6 lat próbowała się wyprzedać z nietrafionej inwestycji. Kolejnym załamaniem był kryzys finansowy w 2008 r., który nastąpił w momencie kiedy dolar podrożał z 2,02 na 3,98. Wtedy szczęśliwie znalazł się inwestor Sobiesław Zasada, który w zamian za 35 % udziałów w firmie wyłożył 14 mln złotych. Firma obecnie zatrudnia wielu ludzi zwiększając z roku na rok liczbę zatrudnienia, powiększając przy tym ilość salonów firmowych. Marka znana jest obecnie przez większości Polaków, oraz na wielu rynkach europejskich.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium